Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Haynes looks at religious transnational actors in the context of international relations, with a focus on both security and order. With renewed scholarly interest in the involvement of religion in international relations, many observers and scholars have found this move unexpected because it challenges conventional wisdom about the nature and long-term historical impact of secularisation. The 'return' of religion to international relations necessarily involves deprivatisation. Recent challenges to international security and order emanate from various entities, notably 'extremists', people often said to be 'excluded' from the benefits of globalisation for reasons of culture, history and geography. This study looks at the dynamics of this new religious pluralism as it influences the global political landscape. Several specific transnational religious actors are examined in the chapters including: American Evangelical Protestants, Roman Catholics, the Organisation of the Islamic Conference, Sunni extremist groups (al Qaeda and Lashkar-e-Taiba), and Shia transnational networks. While varying widely in what they seek to achieve, they also share an important characteristic: each seeks to use religious soft power to advance their interests. In sum, these religious transnational actors all wish to see the spread and development of certain values and norms, which impact on international security and order.