Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dass die modernen Wissenschaften und die Religion (bzw. Theologie und Religionsphilosophie) uber dieselbe Wirklichkeit sprechen, muss wieder neu gelernt werden. Mit dem Pragmatismus der American Philosophy, vor allem C.S. Peircegesagt: Real ist das, was auf unmittelbarer Wahrnehmung beruht und allen Bestimmungen vorausliegt. In der Fluchtlinie dieser Uberzeugung erortert Hermann Deuser die Religion als den ursprunglichsten Realitatszugang, der in symbolischen Formen (religios, asthetisch, philosophisch) lebendig und bestimmbar wird. Er zeigt, dass in der Realitat selbst schon wohnen muss, was sie uns zu erkennen gibt. Seine Argumentation gewinnt ihre Kontur in Auseinandersetzung mit einer phanomenologischen Begrundung des Wissenschaftsbegriffs (Eilert Herms); der Verhaltnisbestimmung von Magie und Heiligem (Hans Joas); von Sakularitat und Sakralitat in gegenseitiger Erschliessung (Jurgen Habermas); von Gleichzeitigkeit als zeichentheoretischer Transformation der sakramentalen Realitat und Gotteserfahrung (Soren Kierkegaard; Charles Sanders Peirce). Die Uberlegungen munden in eine Bestimmung des Theodizee-Begriffs in Auslegung der Kosmologie des Hiobbuches.