Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume focuses on the multi-faceted significance of religion in African-American literature and culture of the nineteenth and twentieth centuries. The series of essays addresses religion as part of the self-empowerment of African-American women as itinerant preachers, the curious intermingling of Catholicism and Voodoo in Louisiana Creole culture, the representation of Obeah women, and the tradition of the folk sermon in James Weldon Johnson. The Harlem Renaissance provides the backdrop for the discussion of Afro-Modernism and religion in Claude McKay's and Jean Toomer's works, for the analysis of African-American folk plays by Richard Bruce and Georgia Douglas Johnson, and a comparison of Nella Larsen's and Ralph Ellison's critical views of religion as well as an illustration of the connections between spiritual search and the blues in Ellison's works. Discussions of the contemporary scene include the poetry of Robert Hayden, twentieth-century African-American intellectuals' views on religion and history and the acceptance of the Nation of Islam as an American religion.