Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: Schools inescapably need to engage with the phenomenon of religion in a competent way, since ideological and religious convictions are always already present in them. The social fact of religious pluralism is associated with an ineluctable requirement for education that schools have to accept. This volume is intended as a professionally well-founded and at the same time easily understandable contribution to a constructive approach to religion as a diverse and ambivalent phenomenon in schools. It provides a handbook for guidance with prospective strategies for action. German description: Schule kann sich einer kompetenten Auseinandersetzung mit dem Phanomen Religion nicht entziehen, weil weltanschauliche und religiose Uberzeugungen in der Schule immer prasent sind. Die gesellschaftlich gegebene religiose Pluralitat bringt einen unhintergehbaren Bildungsanspruch mit sich, dem sich Schulen zu stellen haben. Dieser Band versteht sich als fachlich fundierter und zugleich gut verstandlicher Beitrag zu einem konstruktiven Umgang mit Religion als einem vielfaltigen und ambivalenten Phanomen in der Schule. Er bietet eine Handreichung, die Orientierung leistet und Handlungsperspektiven eroffnet.