Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Free markets alone do not work effectively to solve certain kinds of human problems, such as education, old age care, or disaster relief. Nor have markets ever been the sole solution to the psychological challenges of death, suffering, or injustice. Instead, we find a major role for the non-market institutions of society - the family, the state, and social institutions. The first in-depth anthropological study of charities in contemporary Chinese societies, this book focuses on the unique ways that religious groups have helped to solve the problems of social well-being. Using comparative case studies in China, Taiwan and Malaysia during the 1980s and onwards, it identifies new forms of religious philanthropy as well as new ideas of social 'good', including different forms of political merit-making, new forms of civic selfhood, and the rise of innovative social forms, including increased leadership by women. The book finally argues that the spread of these ideas is an incomplete process, with many alternative notions of goodness continuing to be influential.