Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Using as a primary focus the manner in which Protestant and Catholic paradigms of the Word affect the understanding of how meaning manifests itself in material language, this book develops a history of literacy between the middle of the sixteenth century and the middle of the seventeenth century. The author emphasizes how literacy is defined according to changing concepts of philological manifestation and embodiment, and how various social and political factors influence these concepts. The study looks at literary texts such as The Fairie Queene, early Shakespearean comedies, sermons and poems by John Donne, Latin textbooks and religious primers, and educational and religious treatises which illustrate how language could be used to perform spiritual functions. The cross section of texts serves to illustrate the pervasive applicability of the author's theories to early modern literature and culture, and their relationship to literature. The texts also illuminate two matrices that the author argues are central to the study of sixteenth- and seventeenth-century literature: Protestant reading and exegetical strategies in contrast with Catholic strategies, and secular versus spiritual literacies.