Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Expo 67, in its utopian aspirations, invited artists to create the world anew. What distinguished Montreal's exhibition from previous world fairs were its dramatic displays of film and media, transformed into urban and futuristic architectures. Reimagining Cinema explores the innovations that film and media artists offered Expo audiences and presents extensive visual material to reconstruct the viewer's experience. At the pinnacle of a new global humanism, cinema was expanded beyond the frame into total environments, multi-screens, multi-image and 360-degree immersion - experiments often seen as a harbinger of the digital age. Taking this expanded cinema as a starting point, the contributors focus on eight screen experiments, and employ innovative methodologies to reveal the intricacies and processes of production, while including factual descriptions, interpretive essays, interviews, and image dossiers. The book reflects how the Expo 67 film-events were encountered as creative experimentations that resonated with broader 1960s arts and culture, and as institutional collaborations with artists. More displays of photographic, cinematic, and telematic technology were experienced at Expo 67 than in any other previous world exposition. Reimagining Cinema captures the complexity and imaginative fervour of this exciting period in film history. Contributors include Seth Feldman (York University), Monika Kin Gagnon, (Concordia University), Anthony Kinik, (Concordia University), Janine Marchessault, (York University), Gary Mediema, Chief Historian and Associate Director, Heritage Toronto (Ontario), Aimée Mitchell, Canadian Filmmaker's Distribution Centre (Ontario), Johanne Sloan, (Concordia University), Donald Theall (Trent University).