• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Regression Analysis and Linear Models

Concepts, Applications, and Implementation

Richard B Darlington, Andrew F Hayes
Hardcover | Engels | Methodology in the Social Sciences
€ 118,45
+ 236 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Emphasizing conceptual understanding over mathematics, this user-friendly text introduces linear regression analysis to students and researchers across the social, behavioral, consumer, and health sciences. Coverage includes model construction and estimation, quantification and measurement of multivariate and partial associations, statistical control, group comparisons, moderation analysis, mediation and path analysis, and regression diagnostics, among other important topics. Engaging worked-through examples demonstrate each technique, accompanied by helpful advice and cautions. The use of SPSS, SAS, and STATA is emphasized, with an appendix on regression analysis using R. The companion website (www.afhayes.com) provides datasets for the book's examples as well as the RLM macro for SPSS and SAS.

Pedagogical Features:
*Chapters include SPSS, SAS, or STATA code pertinent to the analyses described, with each distinctively formatted for easy identification.
*An appendix documents the RLM macro, which facilitates computations for estimating and probing interactions, dominance analysis, heteroscedasticity-consistent standard errors, and linear spline regression, among other analyses.
*Students are guided to practice what they learn in each chapter using datasets provided online.
*Addresses topics not usually covered, such as ways to measure a variable's importance, coding systems for representing categorical variables, causation, and myths about testing interaction.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
661
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781462521135
Verschijningsdatum:
27/09/2016
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
173 mm x 254 mm
Gewicht:
1338 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 236 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.