Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Daughter of a Unitarian minister and schoolmaster, the penal reformer and educationist Mary Carpenter (1807-77) grew up in a pious family with a strong sense of obligation to those who were less fortunate. Moved by the appalling circumstances of destitute children in Bristol, she established her first ragged school in 1846. In her bid to improve the difficult lives of juvenile delinquents, her enlightened philosophy was one of rehabilitation rather than retribution, emphasising the importance of giving children a sense of self-worth. These views form the basis of this landmark work, first published in 1851. Marshalling a range of evidence in support of her argument, Carpenter highlights the need for radical change in the treatment of young offenders. Her lobbying bore fruit in England with the passage of the Youthful Offenders Act (1854), described as 'the Magna Carta of the neglected child'.