Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The general review of the European Union's budget scheduled for the years 2008 and 2009 offers a unique opportunity for reflections. Explicitly this review is "without taboos" so that also substantive changes can and should be debated. Without doubt much better budgetary systems can be imagined compared to the status quo of the EU budget which is the outcome of a path-dependent process and where many details are only understandable by taking account of the historical context of past decisions. However, even if much better systems could be designed in theory, each reform suggestion, in the end, must pass the reality check of fi- ing unanimous support from all 27 member countries. This restriction heavily l- its the universe of available reform options. Faced with that difficulty the ZEW project team embarked on the adventure to think about possible reform options for the future EU own resource system. This volume documents the conclusions. At first sight our reform suggestion may - pear to be of a rather piecemeal nature since we recommend a reform model with strong ties to the status quo. Nevertheless, we are convinced that our seemingly minor changes will set the budget on a path towards a more rational European budget which, in the end, will create leeway for financing European policies with a true European value added. We gratefully acknowledge financial support from the German Federal Min- try of Finance in conducting this study.