Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The term "reflection" is bound up with the theory of mimesis in ancient Greek philosophy. Plato underlines that art should imitate nature, while Aristotle highlights the creativity the poet should possess in the process of imitation. Thus, the term "reflection" stresses that artistic creation involves the fusion of facts and fiction. As regards McEwan's London narratives, it is directed both at reality and the novelist's representation of this city. Reflections, in truth, are inclusive of multifarious phenomena, images, and impressions. This book analyzes Ian McEwan's literary reflections of London in First Love, Last Rites, The Child in Time, and Saturday from perspectives of entropy, space, and spectacle to interpret the novelist's negative aesthetics of the city. It attempts to show that Ian McEwan's representation of urbanites' traumatic experience, his literary investigation of the ecological and socio-cultural crises of contemporary London and other metropolises, and his meditation on the boundary between barbarism and civilization all shed light on contemporary urban narratives.