Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Refiguring Rhetorical Education

Women Teaching African American, Native American, and Chicano/A Students, 1865-1911

Jessica Enoch
Paperback | Engels
€ 68,95
+ 137 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Refiguring Rhetorical Education: Women Teaching African American, Native American, and Chicano/a Students, 1865-1911 examines the work of five female teachers who challenged gendered and cultural expectations to create teaching practices that met the civic and cultural needs of their students.

The volume analyzes Lydia Maria Child's The Freedmen's Book, a post-Civil War educational textbook for newly freed slaves; Zitkala Sa's autobiographical essays published in the Atlantic Monthly in 1900 that questioned the work of off-reservation boarding schools for Native American students; and Jovita Idar, Marta Peña, and Leonor Villegas de Magnón's contributions to the Spanish-language newspaper La Crónica in 1910 and 1911--contributions that offered language and cultural instruction their readers could not receive in Texas public schools.

Author Jessica Enoch explores the possibilities and limitations of rhetorical education by focusing on the challenges that Child, Zitkala Sa, Idar, Peña, and Villegas made to dominant educational practices. Each of these teachers transformed their seemingly apolitical occupation into a site of resistance, revising debilitating educational methods to advance culture-based and politicized teachings that empowered their students to rise above their subjugated positions.

Refiguring Rhetorical Education considers how race, culture, power, and language are both implicit and explicit in discussions of rhetorical education for marginalized students and includes six major tenets to guide present-day pedagogies for civic engagement.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
240
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780809328352
Verschijningsdatum:
1/06/2008
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 228 mm
Gewicht:
326 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 137 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.