Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Gender discrimination in Japan is deeply embedded in its socio-cultural structure and ideology. So issues stemming from gender discrimination may sometimes not appear to be explicitly sexist or problematic. Japanese feminists, too, can possibly be profoundly bound by them, and may fail to see that they really are the causes of gender discrimination in Japan. In modern Japanese feminist history, there have been a number of cases in which Japanese feminists tried their best to improve the conditions of Japanese women, often by co-opting Western feminist ideas. In some respects, they were successful; their seemingly "feminist" activities, however, paradoxically resulted in the perpetuation of "bosei" a Japanese motherhood ideology. This study explores a genealogy of "bosei" as a socially constructed patriotic idea, and examines the ways in which it was first constituted and reconstituted in the course of the Japanese nationalist movement, and has since then been repeatedly legitimated and reinforced by Japanese feminists, thus becoming a powerful ideological means to confine Japanese women to their supposedly "traditional" gender roles.