Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The emerging development of genetic enhancement technologies has recently become the focus of a public and philosophical debate between proponents and opponents of a liberal eugenics - that is, the use of these technologies without any overall direction or governmental control. Inspired by Foucault's, Agamben's and Esposito's writings about biopower and biopolitics, the author sees both positions as equally problematic, as both presuppose the existence of a stable, autonomous subject capable of making decisions concerning the future of human nature, while in the age of genetic technology the nature of this subjectivity shall be less an origin than an effect of such decisions. Bringing together a biopolitical critique of the way this controversial issue has been dealt with in liberal moral and political philosophy with a philosophical analysis of the nature of and the relation between life, politics, and technology, the author sets out to outline the contours of a more responsible engagement with genetic technologies based on the idea that technology is an intrinsic condition of humanity.