Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Can films about black characters, produced by white filmmakers, be considered "black films"? In answering this question, Mark Reid reassesses black film history, carefully distinguishing between films controlled by blacks and films that utilize black talent, but are controlled by whites. Previous black film criticism has "buried" the true black film industry, Reid says, by concentrating on films that are about, but not by, blacks.
Reid's discussion of black independent films-defined as films that focus on the black community and that are written, directed, produced, and distributed by blacks-ranges from the earliest black involvement at the turn of the century up through the civil rights movement of the Sixties and the recent resurgence of feminism in black cultural production. His critical assessment of work by some black filmmakers such as Spike Lee notes how these films avoid dramatizations of sexism, homophobia, and classism within the black community.
In the area of black commercial film controlled by whites, Reid considers three genres: African-American comedy, black family film, and black action film. He points out that even when these films use black writers and directors, a black perspective rarely surfaces.
Reid's innovative critical approach, which transcends the "black-image" language of earlier studies-and at the same time redefines black film-makes an important contribution to film history. Certain to attract film scholars, this work will also appeal to anyone interested in African-American and Women's Studies.