Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Red City, Blue Period, Kaplan combines the methods of anthropology and the new cultural history to examine the civic culture of Barcelona between 1888 and 1939. She analyzes the peculiar sense of solidarity the citizens forged and explains why shared experiences of civic culture and pageantry sometimes galvanized resistance to authoritarian national governments but could not always overcome local class and gender struggles. She sheds light on the process by which principles of regional freedom and economic equity developed and changed in a city long known for its commitment to human dignity and artistic achievement.
Although scholars increasingly recognize the relationship between so-called high art and popular culture, little has been done to explain what opens the eyes of artists to folk figures and religious art. Kaplan shows how artists like Picasso and Joan Miró, playwright Santiago Russinyol, the cellist Pablo Casals, and the architect Antonio Gaudí, as well as anarchists and other political activists, both shaped and were influenced by the artistic and political culture of Barcelona.