Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Recycling Culture Industries of the Sublime

Don DeLillo and Johan Grimonprez

Noha Hamdy
Paperback | Engels | Anglistik - Amerikanistik - Anglophonie | nr. 21
€ 24,45
+ 48 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This study opens up new territory in the field of intermediality. It aims at extending Bolter's and Grusin's groundbreaking theory of remediation to media emplotments of 'consensus sublimes' in narrative fiction and documentary film in the period preceding and following 9/11. Contemporary versions of the sublime have been mostly media-specific imports of what Naomi Klein calls "disaster capitalism", a fear industry which has thrived on exporting and marketing catastrophe through the televisual to ensure the commodification and dissemination of spectacle. In light of this, Recycling Culture Industries of the Sublime sets out to gauge a remediatory visual rhetoric in contemporary narratives on terror, and the extent to which it has been determined by a global Kulturindustrie of "shock and awe". Through a broader cultural lens, Hamdy proceeds to unravel links between filmic/narrative practices in (p)remediation and an emergent war rhetoric paving the way for subsequent US campaigns of armed intervention in the War on Terror. Besides providing nuanced textual readings of excerpts from DeLillo's Mao II and Underworld, the present study focuses on the iconography of the controversial picture of the 'Falling Man', as it circulates through American journalism, documentary film and fiction. Within an interdisciplinary framework, Johan Grimonprez' Dial History provides a new transatlantic (European) perspective on Don DeLillo: the Belgian film artist's self-assigned vocation to dismantle that congruence of terror and its media machine in an age of media spectacle makes of him a vibrant extension of DeLillo's voice in postmodern film culture. How might documentary film and literature, emerging from the European and American political left, constitute an ethical challenge to the visual politics of terror(ism)? In this book, Johan Grimonprez and Don DeLillo emerge as prime interrogators of our contemporary televised sublime.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
214
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 21

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783868215861
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
147 mm x 211 mm
Gewicht:
394 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 48 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.