Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Reasserting the Disney Brand in the Streaming Era

Reasserting the Disney Brand in the Streaming Era

A Critical Examination of Disney+

Robert Alan Brookey, Jason Phillips, Timothy Pollard
€ 168,95
+ 337 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Reasserting the Disney Brand in the Streaming Era investigates the evolution of the Disney brand at a pivotal moment - the move from content creation to acquisition and streaming - and how the company reasserted its brand in a changing marketplace.

Exploring how Disney's acquisition of Pixar, Marvel, Lucasfilm and Fox positioned the company to launch the Disney+ streaming service, the chapters look at the history of those acquisitions, and the deployment of the content, brands, and intellectual property from those acquisitions, through an analysis of the original content that appeared on Disney+. Offering a focused investigation of how the content offered from these various media brands was adapted for Disney+ so that it reflects the Disney brand, the authors illustrate through close textual analysis how this content reflects elements of the "Classic Disney Style." The analysis positions these texts in relation to their industrial contexts, while also identifying important touchstone texts (both television and film) in Disney's catalog.

This comprehensive and thoughtful analysis will interest upper-level students and scholars of media studies, political economy, Disney studies, media industries and new technology.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
140
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032422350
Verschijningsdatum:
7/04/2023
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
390 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 337 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.