Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Given the importance of price premium on price´s signals into the return of quality. This study examines the pricing mechanism for coffee in Mexico. The first stage analyses the current market channels focusing on potential imperfect competition among processors. This examination is focus on the failure of pricing mechanisms to send the appropriate price signals with regard to coffee quality. Building on the models of imperfect competition and market failure due to producer size, effect of these distortions on the relative price of Mexican coffee are estimated. The general objective of these studies are to examine the quality of coffee and its price differences in the market. The specific objectives are to develop a model which utilizes coffee quality to determinate price premium and determine whether game theory gives coffee farmers an instrument for determining quality for domestic and international coffee market. A series of models to analyze the effect of the market channel in pricing the quality of Mexican coffee are developed. A restricted form of channel analysis is used to analyze the potential for rent extraction through quality differentiation in Mexican coffee market.