Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Reading the Written Image

Verbal Play, Interpretation, and the Roots of Iconophobia

Christopher Collins
Paperback | Engels
€ 52,45
+ 104 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Reading the Written Image is a study of the imagination as it is prompted by the verbal cues of literature. Since every literary image is also a mental image, a representation of an absent entity, Collins contends that imagination is a poiesis, a making-up, an act of play for both author and reader. The "willing suspension of disbelief," which Coleridge said "constitutes poetic faith," therefore empowers and directs the reader to construct an imagined world in which particular hypotheses are proposed and demonstrated.

Although the imagination as a central concept in poetics emerges into critical debate only in the eighteenth century, it has been a crucial issue for over two millennia in religious, philosophical, and political discourse. The two recognized alternative methodologies in the study of literature, the poetic and the hermeneutic, are opposed on the issue of the written image: poets and readers feel free to imagine, while hermeneuts feel obliged to specify the meanings of images and, failing that, to minimize the importance of imagery. Recognizing this problem, Collins proposes that reading written texts be regarded as a performance, a unique kind of play that transposes what had once been an oral-dramatic situation onto an inner, imaginary stage. He applies models drawn from the psychology of play to support his theory that reader response is essentially a poietic response to a rule-governed set of ludic cues.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
206
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780271028422
Verschijningsdatum:
15/09/1991
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
312 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 104 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.