Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wolfram von Eschenbach's Willehalm was a 13th-century epic of conflict between Christian and Saracen at the time of the crusades. Highly popular among medieval audiences it survives in various forms. This study examines a rather unusual illustrated version of Willehalm, composed about fifty years after the original, three-fifths of which contains illustrative material. Kathryn Starkey highlights the relationship between word, image and performance in this manuscript, and argues that the images of the narrator which gesture towards the audience are not incidental illustrations of the events, actions and plots of the story. Rather, they are an attempt by eschenbach to include performative elements which are lost when an oral text is written down. It is this deliberate dialogue between text and its audeince, communicated through imagery, which forms the basis of discussion.