Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From The Greatest Story Ever Told to Jesus of Montreal to Shane, the figure of Jesus has made repeated - and varied - appearances in American cinema. In this book Richard Walsh brings Jesus-films, the canonical gospels, and American culture into conversation. Jesus-films on the big screen. Walsh's commentary starts with the films themselves and the American Jesus(es) portrayed therein. Ironically, while we do not expect Jesus-films to get Jesus or the gospels right, they do cast light on interesting literary and mythical features of the gospels - and on American culture. For example, Arcand's Jesus of Montreal offers fresh understanding of the apocalyptic discourse in Mark 13, and Shane and Pale Rider demonstrate that Americans desperately want a conquering hero who is not a capitalist or an imperialist to deal with their frustrations.