Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
One of the most important movements in cinema history, the French New Wave of directors such as Jean-Luc Godard and Alain Resnais not only revitalised French cinema, but permanently shifted cinema's aesthetic horizons by incorporating the narrative complexities of emerging modernist literature such as Alain Robbe-Grillet, Marguerite Duras and Jean Cayrol. This volume is the first title to comprehensively analyse these links between the New Wave and the New Novel, exploring intellectual figures such as Roland Barthes and Jorge Luis Borges, and their relationship with French cinema and its theorists, including Christian Metz and Noel Burch, as well as discussing groundbreaking films such as Hiroshima mon amour (1959) and L'Année dernière à Marienbad (1962). Examining these connections between the cinematic and the literary avant gardes, Reading the French New Wave locates France's filmmaking revolution as a part of a wider artistic reevaluation of the mid-twentieth century.