Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
First Corinthians offers readers a window into the social life and setting of an early Christ-movement congregation. The Apostle Paul's practical guidance to the Corinthians living in a Roman colony overlaps with many contemporary concerns: identity, leadership, sexuality, gender, diversity, worship, theology, and economics. All too often, however, the letter is read in an individualistic and supersessionistic way. Furthermore, parts of the letter are lifted out of their original context and applied in ways foreign to that setting. This book reads the letter through the lens of social identity theory, a leading social scientific method for understanding the New Testament. This reading strategy is supported by a post-supersessionist perspective in which the church is not thought to replace Israel as God's people. The aim of this book is to introduce non-specialists to this fascinating letter in a way that highlights the current research into the social context of Corinth. It offers relevant discussion questions and an identity-critical reading of 1 Corinthians that shows Paul's interest in three key themes: identity, ethics, and ethos.