• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Re-organising Service Work

Call Centres in Germany and Britain

Karen A Shire, Ursula Holtgrewe, Christian Kerst
Paperback | Engels | Routledge Revivals
€ 44,95
+ 89 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This title was first published in 2002. Call centres are a type of service work that stand at the interface between corporations and consumers. They exemplify more general tendencies present within service work. They also have a particular public image - being associated in the public mind with low skilled and regimented work. This volume presents contributions from British and German management academics and industrial sociologists based on primary research on call centres in both countries. The contributions cover the genesis and development of call centres as a new form of organization, or indeed a new industry; the rationalization and control strategies of organizations that establish call centres; and the nature of service work and service interactions. The findings of this volume challenge the common public image of call centres and finds that call centre employment is in fact very diverse. So, for example, skilled advising and consulting services are often performed over the phone. Along with the sometimes skilled nature of call centre work, work organization and working conditions vary as well. The text also seeks to contrast the British and German experience of call centre work and employment. In Germany clerical work has traditionally been embedded in the specific traditions of co-operative industrial relations that define the German model. Call centres present a strategic challenge to this model, and the expansion of call centres has been at the forefront of changes aimed at making employment more flexible in Germany. This work offers a choice of country cases, which permit a comparison of service employment within both a liberal capitalist and a socially embedded economy.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
244
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138718418
Verschijningsdatum:
29/01/2019
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
344 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 89 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
ACTIE

Nu 10% korting

op dé must-haves van het jaar
ACTIE
Standaard Boekhandel - De must-haves van 2024
KOM LANGS IN ONZE WINKELS

Hoera! Het is weer het Feest van het Boek

van 31/10 t.e.m. 03/11
KOM LANGS IN ONZE WINKELS
Feest van het Boek
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.