• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Marketing & Communicatie
  5. Marketing
  6. Re-Defining Qualitative Research within a Business Context

Re-Defining Qualitative Research within a Business Context

'Emergent Inquiry': Integrating Research and Business Strategy

Sheila Keegan
Paperback | Engels
€ 77,95
+ 155 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The role of commercial qualitative research is to help guide client decision making. Its purpose - and the way in which it is evaluated - is primarily determined by its perceived usefulness. Until recently, there has been little focus on the theoretical underpinnings of qualitative practice. This has encouraged the development of conflicting paradigms; an unquestioned 'positivism' sitting alongside 'inter-pretivist' approaches. Arguably this has caused confusion and has limited the influence of commercial qualitative research at senior levels in organisations. This work sets out to strengthen theoretical understanding, practice and legitimisation of qualitative practice. It suggests that qualitative research needs to change in order to retain its relevance. Utilising thinking from complexity theory, social constructionism and relation-ship psychology, it offers a form of qualitative research, 'emergent inquiry', in which learning is an ongoing and creative process, not limited by methodology or client/researcher role. It involved developing and using our emotions and intuitions alongside our intellect to help generate flexible and constructive strategic business solutions.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
220
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783836474177
Verschijningsdatum:
25/03/2008
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
299 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 155 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.