Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Survey based valuation techniques like the Contingent Valuation Method (CVM) rely particularly on the premise of respondents' rationality when answering willingness to pay (WTP) questions. Results of CVM surveys have repeatedly put this fundamental assumption into question. This study adopts a more realistic view of rationality accounting for respondents' limited capacities to process information. Based on cognitive psychology a technique to detect and analyze the bounds of rationality inherent in WTP statements is developed. Using an empirical example, the influence of bounded rationality on the validity of CVM results is analyzed. It is shown that individual differences in information processing play a major role. From these results recommendations for future survey design are developed.