Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Artist Raphael Soyer (1899-1987), whose Russian Jewish family settled in Manhattan in 1912, was devoted to painting people in their everyday urban lives. He came to be known especially for his representations of city workers and the down-and-out, and for his portraits of himself and his friends. Although Soyer never identified himself as a "Jewish artist," Samantha Baskind, in the first full-length critical study of the artist, argues that his work was greatly influenced by his ethnicity and by the Jewish American immigrant experience.
Baskind examines the painter's art and life in the rich context of religious, cultural, political, and social conditions in the twentieth-century United States. By promoting an understanding of Soyer as a Jewish American artist, she addresses larger questions about the definition and study of modern Jewish art. Whereas previous scholars have defined Jewish art simply as art produced by people who were born Jewish, Baskind stresses the importance of an artist's cultural identity when defining ethnic art. As Baskind explains how Soyer negotiated his Jewish identity in changing ways over his lifetime, she offers new strategies for identifying and interpreting Jewish art in general. Her analysis of Soyer's work places the artist in a necessary context and provides a valuable new approach to the study of modern Jewish art.