Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Influenced by Hegel and Nietzsche, and inspired by stays in Italy and France, as well as travels to Russia, Spain, and North Africa, Rainer Maria Rilke nevertheless sought desperately to be original. He rejected all «idées reçues, » whether they were of God, reality, or literature, instead creating his own absolute. He searched for the «real, » re-formed German poetry, and revolutionized Western narrative prose with Malte Laurids Brigge. While Rilke's work is marked by two cesuras, after which it displays important advances in diction and the figuration of verbal icons, it becomes ever more esoteric. However, there are also constants throughout his oeuvre in thematics, topoi, and diction - for example, the preoccupation with death, figures such as the angel, key nouns, alliterations, and noun sequences. His fear of death drove him to adopt «the open, » an idea conceived by the dubious mystagogue Alfred Schuler that surfaces throughout Rilke's poetry and triumphs in Sonnets to Orpheus and Duino Elegies.