Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book relates the history of Italian railways and their relation with the Italian state from the 1840s, when the first lines were constructed, until nationalization in 1905. The effects of railway legislation are assessed, and various socio-economic indicators for the Italian regions are analyzed. It is shown that railways contributed little to the economic unification of Italy, and that any positive effects were felt mostly in the twentieth century. During the nineteenth century and the process of unification, it is argued that railways had a pernicious and divisive influence on Italian political life.