Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Radio's Legacy in Popular Culture

The Sounds of British Broadcasting Over the Decades

Martin Cooper
Hardcover | Engels
€ 145,45
+ 290 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Examining work by novelists, filmmakers, TV producers and songwriters, this book uncovers the manner in which the radio - and the act of listening - has been written about for the past 100 years.

Ever since the first public wireless broadcasts, people have been writing about the radio: often negatively, sometimes full of praise, but always with an eye and an ear to explain and offer an opinion about what they think they have heard. Novelists including Graham Greene, Agatha Christie, Evelyn Waugh, and James Joyce wrote about characters listening to this new medium with mixtures of delight, frustration, and despair. Clint Eastwood frightened moviegoers half to death in Play Misty for Me, but Lou Reed's 'Rock & Roll' said listening to a New York station had saved Jenny's life. Frasier showed the urbane side of broadcasting, whilst Good Morning, Vietnam exploded from the cinema screen with a raw energy all of its own. Queen thought that all the audience heard was 'ga ga', even as The Buggles said video had killed the radio star and Tom Petty and the Heartbreakers lamented 'The Last DJ'.

This book explores the cultural fascination with radio; the act of listening as a cultural expression - focusing on fiction, films and songs about radio. Martin Cooper, a broadcaster and academic, uses these movies, TV shows, songs, novels and more to tell a story of listening to the radio - as created by these contemporary writers, filmmakers, and musicians.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
264
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781501360442
Verschijningsdatum:
27/01/2022
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
512 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 290 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.