Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
All schools recognize they have an ethical and legal responsibility to prevent bullying regarding racism, culture and religion, and to deal robustly and sensitively with incidents that occur. But there are complex practical and theoretical questions.
* What are the differences between racist bullying and other forms of bullying? * How do we educate children and young people to see that racism and cultural prejudices are damaging even when no offence is intended or taken? * How do we ensure the recording and reporting of racist incidents is of positive value, not just a bureaucratic chore? * How do we ensure that our efforts are not counter-productive? * What are the implications for the curriculum and for school organization and ethos?
This book handles such questions by describing a range of recent projects and initiatives at national, local and institutional levels. It will be invaluable to policy makers, managers and teachers in primary and secondary schools, and to officers and school improvement partners in local authorities.