Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Race, Representation & Photography in 19th-Century Memphis: from Slavery to Jim Crow presents a rich interpretation of African American visual culture. Using Victorian era photographs, engravings, and pictorial illustrations from local and national archives, this unique study examines intersections of race and image within the context of early African American communities. It emphasizes black agency, looking at how African Americans in Memphis manipulated the power of photography in the creation of free identities. Blacks are at the center of a study that brings to light how wide-ranging practices of photography were linked to racialized experiences in the American south following the Civil War. Jenkins' book connects the social history of photography with the fields of visual culture, art history, southern studies, gender, and critical race studies.