Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What do Charlie Chan and William Faulkner have in common? This study starts out from the assumption that there may well be a continuity between literature and popular culture in the racialized images they perpetuate. Looking at twentieth century American literature, film, music, and art, this book suggests that strategies of exclusion and of resistance are mutually constitutive. Where a 1920s Western audience yearned for exoticism, Josephine Baker donned a scanty costume of bird feathers and enchanted a white audience by singing to them from within a gilded cage. Looking at African American, Asian American, Chicano/a, and Native American cultural productions as constituting a rainbow coalition, this study seeks to chart out the terrain of a multi-ethnic nation, a nation to which, as El Vez, the Mexican Elvis, asserts, everyone is welcome - even the mainstream itself.