Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Quid est sacramentum?' Visual Representation of Sacred Mysteries in Early Modern Europe, 1400-1700 investigates how sacred mysteries (in Latin, sacramenta or mysteria) were visualized in a wide range of media, including illustrated religious literature such as catechisms, prayerbooks, meditative treatises, and emblem books, produced in Italy, France, and the Low Countries between ca. 1500 and 1700. The contributors ask why the mysteries of faith and, in particular, sacramental mysteries were construed as amenable to processes of representation and figuration, and why the resultant images were thought capable of engaging mortal eyes, minds, and hearts. Mysteries by their very nature appeal to the spirit, rather than to sense or reason, since they operate beyond the limitations of the human faculties; and yet, the visual and literary arts served as vehicles for the dissemination of these mysteries and for prompting reflection upon them.
Contributors: David Areford, AnnMarie Micikas Bridges, Mette Birkedal Bruun, James Clifton, Anna Dlabačková, Wim François, Robert Kendrick, Aiden Kumler, Noria Litaker, Walter S. Melion, Lars Cyril Nørgaard, Elizabeth Pastan, Donna Sadler, Alexa Sand, Tanya Tiffany, Lee Palmer Wandel, Geert Warner, Bronwen Wilson, and Elliott Wise.