Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'interrogation qui anime cette reflexion de l'auteur, qu'est-ce que la musique? presuppose de maniere fondamentale que, si la musique est en tout premier lieu quelque chose qui s'ecoute et qui cause chez l'auditeur une reaction affective, elle est egalement susceptible de conceptualisation. En effet, poser cette question, c'est se situer non plus dans la sphere d'immediatete de l'emotion, mais bien plutot dans le domaine de la mediation du discours et du concept. En d'autres termes, l'auteur se propose ici de penser la musique. Il apparait ainsi au fil de cette etude que, contrairement a l'idee naive de musique comme objet de perception immediate et en cela en dehors de tout processus reflexif, celle-ci doit etre consideree en tant qu'objet de connaissance: on apprend a decrypter une musique, a la reconnaitre et a l'aimer. Bien plus, la musique est vectrice d'intention: celle du compositeur, du chef d'orchestre, des interpretes... Relativement a cela, l'auteur s'attachera par consequent a distinguer les discours legitimes de ceux qui ne sont pas effectifs.