Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
At some point in the nineteenth century, God died, the world grew secular, and Christianity became oppositional, irrational, odd, even queer -- or so the story goes. To explore this narrative, John Schad offers a suitably odd or 'unreasonable' history of what Michel Foucault once called 'Christian unreason'. This proves, in part, to be an unlikely, or uncanny history of Christian involvement in such radical movements and developments as Anarchism, Surrealism, the Absurd, deconstruction, and even quantum physics. It also proves to be a dark and guilty history of Christian involvement in such terrible things and events as slavery, forced conversion, Fenian bombs, the Great War, the Holocaust, and even Hiroshima. The book begins with Matthew Arnold's 'Dover Beach' and its withdrawing 'sea of faith' as time and again Schad finds the figure of the Christian to be beached, a fish out of water -- a queer fish, in fact. This, then, is a book that is all at sea -- beginning with Charles Darwin's voyage to the 'extreme point of Christendom' that was South America, and ending with James Joyce and Jacques Derrida in 'the same boat', the same ruined, but sea-going, boat that is the twentieth-century Western Church. In between: Karl Marx is to be found in 1848 watching 'the waves of revolution' withdraw in Berlin; Sigmund Freud stands incredulous by the shore of Loch Ness; Oscar Wilde is laughed at in the rain at Clapham Junction; and Charles Dickens visits a church for the drowned, a church for ship-wrecked corpses. Revisiting 'Dover Beach' is often an appalling event, an event of death; often it is comic or even absurd. Sometimes it is both at once. With chapters devoted to Darwin, Marx, Freud, Dickens, Wilde, Joyce, and Derrida, Queer Fish has plenty for students not only of literature and philosophy but also theology and Jewish studies.