• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Wetenschap
  4. Techniek
  5. Landbouw & Voeding
  6. Quality And Marketing Of Milk And Milk Products In Ethiopia

Quality And Marketing Of Milk And Milk Products In Ethiopia

Assessment of Quality and Marketing of Milk and Milk Products in the Central Highland of Ethiopia

Samson Ghilu, Zelalem Yilma, Sandip Banerjee
Paperback | Engels
€ 48,45
+ 96 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The presented study was conducted in selected areas of central highlands of Ethiopia to evaluate the hygienic practices being carried out by the small holder dairy farmers of various dairy products including raw milk. The aim of the study was to determine the microbial and chemical properties of milk and asses the marketing situation of milk and milk products. The study was carried out with 173 smallholder dairy farmers, 74, 50 and 49 respondents each from Holetta, Selale and Debre Brhan respectively. The average of total solids, total proteins, fat, carbohydrate and ash percentages of milk were 12.97, 3.52, 4.53, 4.36 and 0.64 respectively. The average total bacteria, coliform and entrobacteria counts of milk samples were 7.6, 3.6 and 3.2 Log CFU/ml respectively; there was no significant difference between the areas. The level of contamination of milk was high and about 88.8% of the pathogens were entrobacteria.The price of whole milk was almost similar in all study areas whereas higher price was observed for butter in Debre Brhan and Ayib in Holetta. Incidence of microbial contamination of milk is a challenge for quality milk production and consumption in the area

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
76
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783848443611
Verschijningsdatum:
12/04/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
122 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 96 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.