Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Human-Computer Interaction (HCI) addresses problems of interaction design: understanding user needs to inform design, delivering novel designs that meet user needs, and evaluating new and existing designs to determine their success in meeting user needs. Qualitative methods have an essential role to play in this enterprise, particularly in understanding user needs and behaviours and evaluating situated use of technology. Qualitative methods allow HCI researchers to ask questions where the answers are more complex and interesting than "true" or "false," and may also be unexpected. In this lecture, we draw on the analogy of making a documentary film to discuss important issues in qualitative HCI research: historically, films were presented as finished products, giving the viewer little insight into the production process; more recently, there has been a trend to go behind the scenes to expose some of the painstaking work that went into creating the final cut. Similarly, in qualitative research, the essential work behind the scenes is rarely discussed. There are many "how to" guides for particular methods, but few texts that start with the purpose of a study and then discuss the important details of how to select a suitable method, how to adapt it to fit the study context, or how to deal with unexpected challenges that arise. We address this gap by presenting a repertoire of qualitative techniques for understanding user needs, practices and experiences with technology for the purpose of informing design. We also discuss practical considerations such as tactics for recruiting participants and ways of getting started when faced with a pile of interview transcripts. Our particular focus is on semi-structured qualitative studies, which occupy a space between ethnography and surveys-typically involving observations, interviews and similar methods for data gathering, and methods of analysis based on systematic coding of data. Just as a documentary team faces challenges that often go unreported when arranging expeditions or interviews and gathering and editing footage within time and budget constraints, so the qualitative research team faces challenges in obtaining ethical clearance, recruiting participants, analysing data, choosing how and what to report, etc. We present illustrative examples drawn from prior experience to bring to life the purpose, planning and practical considerations of doing qualitative studies for interaction design. We include takeaway checklists for planning, conducting, reporting and evaluating semi-structured qualitative studies.