Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Why do people living in different areas vote in different ways? Why does this change over time? How do people talk about politics with friends and neighbours, and with what effect? Does the geography of well-being influence the geography of party support? Do parties try to talk to all voters at election time, or are they interested only in the views of a small number of voters living in a small number of seats? Is electoral participation in decline, and how does the geography of the vote affect this? How can a party win a majority of seats in Parliament without a majority of votes in the country? Putting Voters in their Place explores these questions by placing the analysis of electoral behaviour into its geographical context. Using information from the latest elections, including the 2005 General Election, the book shows how both voters and parties are affected by, and seek to influence, both national and local forces. Trends are set in the context of the latest research and scholarship on electoral behaviour. The book also reports on new research findings.