Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Bien que son origine remonte loin dans le XIXe siecle, la methode de la " pure visibilite " sert de fondements a la critique et a l'histoire de l'art de notre siecle. En effet, pour la premiere fois la critique concentrait son attention sur les aspects caracteristiques des differents arts, sur ces aspects visibles qui en constituent le langage. En partant donc des textes theoriques du neo-kantien Konrad Fiedler et de leurs applications tentees par le sculpteur A. von Hildebrand, la presente anthologie, precedee d'une ample Introductioncritique, illustre par des textes de A. Riegl, A. Schmarsow, H. Wolfflin, A.E. Brinckmann les premieres applications de cette methode a l'historiographie de l'art et a l'elaboration d'une sorte de " grammaire " de la " langue plastique ". Des critiques comme B. Berenson, C. Bell, R. Fry, A. Stockes, dont les textes eclairent d'autres aspects du " formalisme " partent des premisses differentes elaborees par la psychologie anglo-saxonne. Du cote de la culture francaise, J. Mesnil et H. Focillon leur font echo. En Italie, la critique formaliste, representee par l'activite de jeunesse de R. Longhi et de L. Venturi est rapidement mise en crise par l'esthetique de Croce et par ses applications dans le domaine contigu de la critique litteraire.