Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Stimulating, challenging, engaging, dauntingly well informed and wide-ranging, Professor Redfern's revised book on puns offers massive returns both to the specialist researcher and the interested general reader. Taking his examples back to ancient literatures, but drawing especially on English, American and French cultures (popular and high), he defies the way in which the pun has so often been denigrated as a poor relation within the family of humorous modes, and his sparkling and inventive prose fully justifies that approach. Every page offers original examples amid material from his sources, tellingly examined but without the dogmatic imposition of a preconceived (and therefore, perhaps, inadequate) theory. That exclusion, criticised by earlier reviewers, perceptibly enhances the chapters he presents, which cover, among other matters, the psychology and psychopathology of word-play, the history of punning (particularly enlightening on the English 18th and 19th centuries, though Hugo, Flaubert and others also figure strongly), how punning links with etymology, anagram, neologism and rhetorical tropes such as metaphor, irony, litotes and syllepsis, the commercialisation of puns in the advertising industry and their exploitation by the press, and an intriguing extension of wordplay into the visual as developed in film and TV, as well as by artists like Arcimboldo and Duchamp. "Refreshingly but not sarcastically irreverent towards lumières such as Derrida, Lacan, Freud and Bergson, Redfern prefers to appeal to his readers rather than to indoctrinate then, and he certainly will not oversell his subject or his product. Finnegans Wake, he suggests, may well go too far in its unrelenting word-spinning, while his own book is described as "a rough draft in more senses than one" ..." Professor J. Parkin, School of English, Bristol University (United Kingdom)