• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Public Modalities

Rhetoric, Culture, Media, and the Shape of Public Life

Hardcover | Engels | Albma Rhetoric Cult & Soc Crit
€ 58,45
+ 116 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book explores the ways that scholars, journalists, politicians, and citizens conceive of "the public" or "public life," and how those entities are defined and invented. For decades, scholars have used the metaphors of spheres, systems, webs, or networks to talk about, describe, and map various practices. This volume proposes a new metaphor--modalities--to suggest that publics are forever in flux, and much more fluid and dynamic than the static models of systems or spheres would indicate--especially in the digital age, where various publics rapidly evolve and dissipate. Contributors to the volume--employing approaches from the fields of communication studies, English, sociology, psychology, and history--explore a broad range of texts and artifacts that give rise to publics, and discuss what they reveal about conceptualizations of social space. By focusing on process in public engagement, these scholars highlight questions of how people advance their interests and identities, and how they adapt to situational constraints. Bringing together scholars in rhetorical, cultural, and media studies, this collection of new case studies illustrates a modalities approach to the study of publics. These case studies explore the implications of different ways of forming publics, including alternative means of expression (protests, culture jamming); the intersection of politics and consumerism (how people express their identities and interests through their consumer behavior); and online engagement (blogs as increasingly important public fora). In doing so, they raise important questions of access, community, and political efficacy.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
288
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780817316938
Verschijningsdatum:
6/04/2010
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 231 mm
Gewicht:
589 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 116 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
AANGERADEN

Alles voor een vliegende start

op school en op kantoor
AANGERADEN
Tips voor een vliegende start
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.