Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dès l’âge d’un an, l’enfant danse en écoutant de la musique. Nous sommes à l’orée d’une psychologie du rythme. De nombreuses espèces animales se déplacent selon des mouvements rythmés. L’homme de plus synchronise spontanément son activité à une grande variété de rythmes sonores et organise sa parole et ses gestes dans des structures en apparence très complexes. Grâce à l’analyse expérimentale, ce livre décèle des régulations relativement simples sous cette complexité. Il apparaît que l’homme cherche à s’affranchir de la répétition cadencée du mouvement en introduisant des intervalles temporels qui doublent ou triplent les intervalles de base, analogues au temps premier de la rythmique grecque. L’activité perceptive contrôle la motricité et organise les temps brefs ou longs en des groupes aux éléments différenciés. Les différences individuelles du « sens du rythme » s’expliquent à leur tour par le double rôle et de la structuration perceptive et du contrôle moteur des activités successives. Cette approche est validée par l’analyse des arts temporels : prosodie, chant, danse et musique. D’où un nouvel éclairage qui fonde une rythmique et des pratiques pédagogiques.