Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Proust's famous novel A la recherche du temps perdu (Remembrance of Things Past) is a fascinating exploration not only of memory and desire, of high society and everyday life, but also of art. The study focuses on Venice, one of the hero's central obsessions, and shows how a whole network of allusions to art (from Titian to Turner, from Ruskin to Emile Mâle, from Giotto to Bellini, from Byzantine mosaic to the dresses designed by Fortuny after paintings by Carpaccio) ties in with the hero's quest for self-knowledge and self-fulfilment. Peter Collier demonstrates how an understanding of the writer's artistic sources and reworkings can shed light both on Proust's complex prose style and on the aesthetic theory proposed by his novel. Most importantly, Venice and Italian art provide a new key to the central themes of the novel: memory and desire.