Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
One of the major questions in social psychology is why people do - or do not - act prosocially. Previous research, however, has assumed little risk to the help-giver and focused on help-giving to individuals instead of to groups. This book addresses these two shortcomings in three parts. The first part tests the mood-induced prosocial behavior pattern in the context of morally courageous and risky behavior. The subsequent part embeds the theory of social conduct in an organizational context. Attributions about the recipients of donations - responsibility, severity of the plight, for example - influence donations. Finally, the third part examines the critical role of trust in the nonprofit organization and merges recipient-based characteristics with organization-based characteristics as cues to determine an individual's willingness to donate. The studies in this book suggest means to stimulate prosocial behavior such as moral courage and charitable donation.