Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Propaganda

A Pluralistic Perspective

Ted J. Smith
Hardcover | Engels | Media and Society
€ 127,45
+ 254 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This important new book assembles the work of leading figures in contemporary propaganda scholarship. Analyzing propaganda from a multidisciplinary focus, the book presents several contemporary theoretical perspectives, explores key issues in propaganda analysis, and defines two major research traditions while providing examples of their applications. The contributors examine many of the most complicated issues in the field: the nature of suggestion, the relation of propaganda to ideology, and the interaction of pluralism and truth. Various chapters, written by scholars of communication, rhetoric, journalism, mass communication, government, history, and political science, consider both historical and contemporary issues and events in relation to propaganda. Propaganda: A Pluralistic Perspective marks the renewed development of scholarship in this fascinating field and extends the depth and range of propaganda analysis.

The book begins with a focus on theoretical and definitional concerns, including a history of American propaganda analysis and traces four social responses to the subject. Further chapters develop different theoretical positions from diverse perspectives. The book concludes with a focus on key issues in propaganda research, including a study of First Amendment issues in the recent legal controversy over the classification of three Canadian films as political propaganda. Students and scholars of communication, rhetoric, journalism, history, political science, sociology, and many other disciplines will find Propaganda: A Pluralistic Perspective a provocative book full of stimulating ideas.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
198
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780275927431
Verschijningsdatum:
20/11/1989
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
462 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 254 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.