Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Popular cinema is saturated with images and narratives of empire. With "Projecting Empire", Chapman and Cull have written the first major study of imperialism and cinema for over thirty years. This welcome text maps the history of empire cinema in both Hollywood and Britain through a serious of case studies of popular films including biopics, adventures, literary adaptations, melodramas, comedies and documentaries, from the 1930s and "The Four Feathers" to the present, with "Indiana Jones" and "Three Kings". The authors consider industry-wide trends and place the films in their wider cultural and historical contexts. Using primary sources that include private papers, they look at the presence of particular auteurs in the cinema of Imperialism, including Korda, Lean, Huston and Attenborough, as well as the actors who brought the stories to life, such as Elizabeth Taylor and George Clooney. At a time when imperialism has a new significance in the world, this book will fulfil the needs of students and interested filmgoers alike.