Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Deze management guide is bestemd voor iedereen die op enigerlei wijze betrokken is bij de opzet of inrichting van een PMO en die meer te weten wil komen over het P3O-model. Het is daarom bestemd voor degenen die te maken hebben met projectondersteuning, projecten en programma's, en voor degenen die geïnteresseerd of betrokken zijn bij strategische en/of tactische veranderingen in de dagelijkse bedrijfsvoering van een organisatie. Deze management guide biedt de mogelijkheid om op een handzame wijze kennis te nemen van het P3O-model en over de wijze waarop dit in een Nederlandse of West-Europese organisatie kan worden ingezet.
Het P3O-model biedt handvatten voor het effectief besturen en inrichten van een veranderorganisatie die is afgeleid van de strategische organisatiedoelstellingen en rekeninghoudend met onder meer risicomanagement, met optimale inzet van resources en capaciteiten en met de beoogde baten die de verandering moet opleveren. Het is een model dat organisaties ondersteuning biedt bij het maken van een integrale koppeling tussen enerzijds de benodigde resources en capaciteiten ten behoeve van de dagelijkse bedrijfsvoering en anderzijds de benodigde resources en capaciteiten ten behoeve van de projectenportfolio, programma's en projecten om strategische organisatiedoelstellingen, in dit geval de verandering, te kunnen realiseren.
Het P3O-model is ontwikkeld in opdracht van het Office of Government Commerce (OGC). De eerste officiële versie van het P3O-model is in 2008 door OGC geïntroduceerd met de verschijning van de uitgave `Portfolio, Programme and Project Offices.
Het P3O-model biedt een raamwerk voor het opzetten en inrichten van een PMO. Een PMO is een organisatie-eenheid ter ondersteuning van projecten en programma's, met als doel de beoogde baten van een project of programma te realiseren dan wel de kans daarop te vergroten en om te kunnen beschikken over adequate structuren voor beheersing, verklaring en voorspelling van de voortgang van projecten en programma's. In een PMO worden planningen gemaakt en beheerd, taken en activiteiten gecoördineerd en de status en voortgang van projecten en programma's bewaakt. Daarnaast worden in een PMO de managementrapportages en de voorbereiding van besluitvormingsprocessen verzorgd en de toepassing van kwaliteitsstandaarden, risico- en issuebeheersing en onderhoud van de business case bewaakt.