Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Programming for Game Design

A Hands-On Guide with Godot

Wallace Wang, Tonnetta Walcott
Paperback | Engels
€ 76,45
+ 152 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Create video game elements using the Godot game engine, gaining practical experience in programming and video game development. The Godot game engine uses a simplified programming language called GDScript, which closely resembles Python. By learning GDScript, you can focus more on learning the basics of programming.

You'll explore concepts such as variables and data structures variables used to store information about video game objects that can be manipulated using a keyboard or a mouse. You'll also learn about user interface design, branching statements, and looping statements, enabling you to actively engage in programming and create your own interactive games.

By the end of the book, you'll have a solid understanding of how video game elements work and how the basic principles of programming work as well. By programming simple video game elements in the Godot game engine, you'll learn both programming and the principles of 2D video game design.

What You Will Learn

  • Understand the basics of programming by creating simple video game elements in the Godot game engine.
  • Explore variables and data structures to actively store and modify information about video game objects.
  • Gain a deeper understanding of user interface design.
  • Master simplified programming languages like GDScript.

Who This Book Is For

Aspiring programmers and game enthusiasts seeking an engaging introduction to programming through video game creation.




Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
508
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9798868801891
Verschijningsdatum:
14/02/2024
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
721 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 152 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.